WIĘKSZOŚĆ WITAMIN

Większość witamin znajduje się w skórce owoców i warzyw lub bez­pośrednio pod nią, dlatego nie należy obierać owoców i warzyw; ponadto przy zetknięciu z metalem tracą one również część swoich wartości. W gospodarstwie domowym wskazane jest używanie przy- borów z metali nierdzewnych, z tworzyw sztucznych lub drewna (tarki, wyciskacze do owoców, stolnice, deski do krajania warzyw, noże). Owoce i warzywa surowe mają znacznie większą wartość niż gotowa­ne, dlatego zdrowiej spożywać je na surowo lub w postaci sałatek z dodatkiem cytryny i oliwy (sałatki jarzynowe). Gotować najlepiej w naczyniach emaliowanych, ze stali chromowanej, pyrexu i szkła jenajskiego, unikając naczyń metalowych. W tabeli  podano codzienną normę najważniejszych pokarmów: mleka, mięsa, chleba, warzyw, owoców oraz wyjaśniono ich znaczenie przy zaopatrywaniu organizmu w najwartościowsze składniki.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.