WAŻNOŚĆ ZASAD ŻYWIENIA

Przede wszystkim dzięki niemu osesek podwaja swoją wagę w ciągu pierwszych sześciu miesięcy życia. Zwiększa to zapotrzebowanie kobiet w okresie ciąży i karmienia na składniki odżywcze. Trzeba więc je uzupełniać i poza zwykłymi posiłkami jeść sporo sera, mleka, warzyw i owoców. Litr mleka codziennie w postaci napoju lub potraw (np. zupa mleczna, budyń) zapewni konieczną ilość wapnia do budowy kośćca i zawiąz­ków zdrowych zębów niemowlęcia, a matkę uchroni przed próchnicą zębów i odwapnieniem kości. W tym samym celu w drugiej połowie ciąży należy dodatkowo przyj­mować tran lub witaminę A. Duże ilości świeżych warzyw zaspokoją zapotrzebowanie matki i dziecka na składniki mineralne i witaminę C. Aby nie przeciążać żołądka, posiłki trzeba spożywać częściej niż zwykle i racjonalnie dawkować wszystkie potrzebne składniki.A oto najważniejsze zasady odżywiania zdrowych osób dorosłych. Ludzie korzystający z zakładów zbiorowego żywienia – stołówek, sa­natoriów, szpitali – otrzymują posiłki, których wartość jest obliczana w bardzo skomplikowany sposób, przy użyciu tzw. kalorii (jednostki energii, której dostarcza dany pokarm), którymi określa się często potrzeby danej grupy ludzi.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.