WAŻNE ŚNIADANIE

Osoby zbyt szczupłe – po wyłączeniu chorób ogólnoustrojo- wych – powinny odpowiednio uregulować tryb życia i odżywiania. Pokarmy należy spożywać powoli, dokładnie gryźć i mieszać ze śliną, nie nerwowo, w regularnych odstępach czasu. Ważny jest posiłek ranny. Powinien on być obfity, wysoko kaloryczny i smaczny, np. płatki owsiane lub górskie na mleku, jajka na miękko lub jajecznica, mleko lub kakao, białe pieczywo (bułeczki maślane, rogaliki), masło, ser żółty i biały, dżem lub miód. Posiłki należy spo­żywać często, 5-6 razy dziennie. Dieta powinna być wysokokalo­ryczna, obfitująca w produkty węglowodanowe i tłuszczowe, potrawy wpływające dodatnio na apetyt (sok z ogórków i kwaszonej kapusty, soki owocowe, ostre sosy, ostre przyprawy, desery z dodatkiem wina, koniaku lub rumu, wywary warzywne, rosoły). Bezpośrednio przed po­siłkiem nie należy pić.napojów, gdyż stwarzają uczucie nasycenia i wpływają niekorzystnie na apetyt. Posiłki powinny być smaczne i estetycznie podane, a ich objętość – niewielka. Bezpośrednio przed snem wskazane są owoce lub zsiadłe mleko, kefir lub jogurt.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.