W PRZYPADKU ZŁEGO TRAWIENIA

W takich sytuacjach, podobnie zresztą jak i przy innych prze­wlekłych biegunkach, dieta powinna – odwrotnie niż przy zapar- ciach — polegać na unikaniu zsiadłego mleka i pokarmów surowych, a szczególnie owoców ze skórką.W przypadku złego trawienia, wynikającego z braku wystarczającej ilości soków żołądkowych, należy spożywać pokarmy lekko strawne, niezbyt tłuste, nie sprzyjające nadmiernej fermentacji (unikać świe­żego pieczywa) i żuć je dokładnie, nie spiesząc się.Przy niewydolności wątroby trzeba unikać również tłuszczów ciężko strawnych (dozwolone świeże masło i oliwa), czekolady, ciężkich ciast, wzdymających warzyw (groch, kapusta, kalafiory) oraz alkoholu. Po omówieniu wskazówek dietetycznych dla młodzieży w okresie doj­rzewania, warto zastanowić się, jak powinna odżywiać się kobieta w czasie ciąży i w okresie karmienia. Ponieważ rozwijający się płód czerpie znaczną ilość białka i wapnia, żelaza i witamin z krwi matki, odżywianie kobiety ciężarnej powinno być szczególnie bogate w te składniki. Również kobieta karmiąca przekazuje niemowlęciu wraz z mlekiem najwartościowszy materiał budulcowy.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.