POŁĄCZENIE SPORTU I GIMNASTYKI

Obecnie uważa się, że masaż — w połączeniu ze sportem i gimna­styką – jest najlepszym sposobem utrzymania zgrabnej sylwetki, jędrnej skóry i mięśni zarówno w młodym, jak i starszym wieku. Ma­saż pobudza krążenie, uspokaja nerwy i usuwa z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii. Stosując systematycznie masaże zmniej­sza się grubość podściółki tłuszczowej i zapobiega powstawaniu fał­dów przez utrzymywanie jędrnych i elastycznych mięśni. U kobiet po 35 roku życia najwięcej tłuszczu gromadzi się w okoli­cach pasa, ud, bioder i brzucha, na te miejsca należy więc zwrócić uwagę podczas masowania. Masaż najkorzystniej wykonywać w cie­płym, dobrze przewietrzonym lokalu, po kąpieli wieczornej. Ciało jest wówczas rozgrzane, skóra czysta, co umożliwia wchłonięcie kremu odżywczego lub oliwy kosmetycznej. Masaż ogólny powinien trwać ok. 40 min., przy czym na poszczególne okolice (tułów, kończyny, kark, szyja) poświęca się ok. 10 min. Masować należy aż do wystąpienia napięcia mięśniowego i przekrwienia skóry, które jest wskazówką, że nastąpił już dostateczny dopływ krwi do tkanek.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.