PODSTAWY RACJONALNEGO ŻYWIENIA

Co należy jeść, aby jak najdłużej wyglądać świeżo i młodo, mieć różową, jędrną i gładką skórę? Ładna skóra zależy od dobrego ukrwienia i utlenienia, gdy organizm wydala szkodliwe produkty prze­miany materii, a trawienie przebiega prawidłowo. Jak wiadomo, ogromny wpływ ma spożywanie dużej ilości warzyw i owoców boga­tych w składniki mineralne i witaminy (marchew, selery, szpinak, pietruszka, rzeżucha, soczewica, cebula). Cebulę, która szczególnie korzystnie działa na cerę, można dodawać do surówek warzywnych (z kapusty, marchwi, selera z dodatkiem jabłka), a także do sałatek z pomidorów i ziemniaków. Bardzo zdrowy jest szczypiorek — sam lub dodawany do twarogu. Nieprzyjemny zapach z ust po zjedzeniu cebuli lub szczypiorku niweluje tabletka chlorofilu. Odrębne zagadnienie stanowi zapewnienie prawidłowego dowozu wi­tamin: przy braku witaminy A skóra staje się sucha, zgrubiała i łusz­cząca, mogą występować zaburzenia w prawidłowym widzeniu (izw. kurza ślepota); brak witaminy B2 objawia się tzw. zajadami w kąci­kach ust; witamina C wzmaga ogólną odporność organizmu, zapo­biega chorobom dziąseł i zębów; witamina PP zaś działa światlo- chronnie, sprzyja lepszemu utlenieniu komórek, a nawet mówi się potocznie, że jest to witamina o działaniu odmładzającym.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.