ODPOWIEDNIE WARUNKI

Gdy warunki są odpowiednie, można kąpać się 1-2 razy przed obia­dem (w krajach o klimacie ciepłym – również po obiedzie i przed wieczorem). Nie wolno kąpać się na czczo, ani wcześniej niż w 2 godz. po posiłku. Czas trwania kqpieli zależy od indywidualnej odporności. Osoby słabsze, dzieci i rekonwalescenci rozpoczynają sezon od kąpieli 2-5-minutowych. Ludzie silni i zahartowani mogą czas kąpieli przedłużyć do 20 lub nawet 30 min. Do wody należy wchodzić powoli, stopniowo się zanurzać, a potem poruszać się lub pływać. Po wyjściu z wody osuszyć się dokładnie płaszczem kąpie­lowym lub ręcznikiem i włożyć suchy kostium. Podczas upału dokła­dne wycieranie się nie jest konieczne, ale kostium zawsze lepiej zmienić. Kąpiele morskie są znacznie zdrowsze niż w rzece lub jeziorze. Woda morska zawiera bowiem jod, brom i sól, ponadto korzystne znaczenie ma masaż ciała wykonywany przez fale. Po wejściu do wody odczuwa się zimno, gdyż naczynia krwionośne kurczą się, później jednak ulegają rozszerzeniu i uczucie zimna mija. Zbyt długie przebywanie w wodzie prowadzi do osłabienia, a nawet wyczerpania.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.