NADMIAR TŁUSZCZÓW

Równie częstym błędem odżywiania jest spożywanie nadmiaru tłu­szczów (szczególnie zwierzęcych) i mięsa. O ile słodycze są ulubio­nym przysmakiem dzieci, młodzieży i kobiet, o tyle mężczyzna zwykle nie jest najedzony po posiłku nie zawierającym dużych ilości mięsa i tłuszczu. Nasze „narodowe danie”, schab z kapustą, jest naj­lepszym tego przykładem. Zarówno mięso, jako źródło pełnowarto­ściowego białka, jak i tłuszcze, jako podstawowe źródło energii, czyn­nik sycący i podnoszący smakową wartość potraw, są koniecznymi składnikami potraw. Jednak nadmiar tłuszczów nie tylko nie jest po­żądany, ale wręcz szkodliwy. Mięso i tłuszcze należy spożywać tylko w ilościach potrzebnych do zaspokojenia podstawowych potrzeb fizjo­logicznych (energetycznych) ustroju. Najmniej korzystne z punktu widzenia zdrowotnego są tłuszcze zwie­rzęce, jak słonina i smalec wieprzowy, najzdrowsze natomiast tłuszcze roślinne: oliwa sojowa, z oliwek i rzepaku, a także margaryna witaminizowana. Mniejsze walory zdrowotne ma natomiast masło, które zawiera tłuszcze pochodzenia zwierzęcego.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.