ILOŚĆ SNU

Pojęcie „ilości snu” oznacza długość jego trwania i głębokość. Ko­nieczna dla każdego człowieka długość snu zależy od wieku, płci, stanu zdrowia i cech indywidualnych, a także charakteru wykonywa­nej pracy i innych czynników Dla osób dorosłych (między 20 a ok. 60 rokiem życia) normy wymagają 7-10 godz. snu na dobę dla starszych (powyżej 60 lat) wystarczy już mniej niż 7 godz. Im sen jest głębszy, tym szybciej likwiduje zmęczenie i zwykle może trwać krócej. Podczas snu wielokrotnie zmienia się ułożenie ciała, co pozwala na lOzluźnienie wszystkich mięśni. Trudno zdecydować, jaka pozycja naj­bardziej sprzyja dobremu wypoczynkowi. Wydaje się jednak, że większą część nocy należy sypiać na plecach, z płaską poduszeczką pod głową, z nogami nieco uniesionymi, a rękami wyciągniętymi wzdłuż ciała lub spoczywającymi na piersiach. Pozycja taka pomaga w prawidłowym krążeniu krwi i utlenianiu wszystkich tkanek. Unika się również w ten sposób ucisku na przewód pokarmowy.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.