GIMNASTYKA

Następne miejsce po masażu w zwalczaniu otyłości i innych wad sylwetki, jak również w zapobieganiu tym wadom, zajmuje gimna­styka. Ćwiczenia gimnastyczne dla pań powinny być układane pod kątem budowy anatomicznej i fizjologii kobiet. A więc należy przy układaniu ćwiczeń zwracać tu szczególną uwagę na mięśnie brzucha, mięśnie piersiowe i mięśnie kończyn dolnych (ud, stopy i kostki).Nie wydaje się słuszny pogląd, że gimnastykować się mogą jedynie ludzie silni i zdrowi. Nawet ciężko chorzy ludzie oraz kobiety w ostat­nich tygodniach ciąży mogą wykonywać szereg ruchów gimnastycz­nych. Niestety gimnastyka – w przeciwieństwie do masażu – wymaga siły charakteru i pracowitości. Ludzie leniwi i ociężali zawsze znajdą’ jakieś „przeciwwskazania” do gimnastyki. Gimnastyka może być częściowa, jeżeli bierze w niej udział tylko pewna grupa mięśni, i ogólna, gdy biorą udział wszystkie mięśnie. Gimnastyka częściowa wiąże się często ze sportem (przy wioślarstwie np. gimnastykuje się grupa mięśni obręczy barkowej i biodrowej).

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.