BŁĘDY W ODŻYWIANIU

Obliczenia te, oparte na dokładnej zna­jomości fizjologii i chemii odżywiania, wskazują ile potrzeba dziennie węglowodanów, białka, tłuszczu, witamin i składników mineralnych. Metoda ta jest trudna i skomplikowana, dlatego trzeba tu zastoso­wać uproszczony sposób obliczenia dziennego zapotrzebowania kalo­rycznego dorosłego i zdrowego człowieka.Aby zaspokoić potrzeby energetyczne, należy jeść tyle, aby nie tyć ani nie tracić na wadze. Dlatego należy przynajmniej raz na miesiąc ważyć się. Obliczenia należnej wagi można dokonać w sposób prosty według wzoru: H-110 cm (105), gdzie H oznacza wzrost w cen­tymetrach. Jest to oczywiście obliczenie przybliżone.Do najczęstszych błędów w odżywianiu należy spożywanie nadmiernej ilości węglowodanów: pieczywa, pokarmów mącznych (kluski, pierogi, makaron) i słodyczy. Są to produkty mało wartościowe dla organizmu, a ponadto wypierają z jadłospisu razowy chleb i zmniejszają ilość warzyw. Słodycze zmniejszają apetyt, a nadmiar ich może być przy­czyną otyłości.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji ze świata mody i urody. Na blogu znajdziesz stylizacje i porady modowe dotyczące doboru dodatków i odpowiednich kosmetyków dla Ciebie. Mam nadzieję, że mój serwis Ci się spodoba i będziesz tutaj stałym czytelnikiem.